dimecres, 5 de juny del 2019

Banitsa de crema pastissera i fruits vermells

Banitsa farcida de crema
Torna una de les meves especialitats: els postres. Dolços, cremosos, cruixents, amb un toc d'àcid... una combinació prou rica com per despertar tots els sentits! Uns postres que es mengen pels ulls però que alhora fan venir salivera des de la primera queixalada i mentre sents el cruixeix de la massa filo daurada entre les dents. En aquesta ocasió, han estat uns postres fruit d'un dels sopars "belly cooking" que una de les dansarines encara manté viu després d'aquell primer "belly cooking" a casa 7 anys enrere..., i la veritat és que se li ha d'agrair que així sigui i alhora que en el darrer sopar ens fes descobrir aquests postres tant bons que vaig ajudar a cuinar-los a la cuina de casa seva. Només començar a cuinar aquests postres ja vaig saber que serien el candidat perfecte per provar-los un dia a casa pels meus. I així ha estat. El seu nom és "banitsa" i ens va explicar l'Olga que el va descobrir en un dels seus viatges espectaculars d'estiu a Bulgària. En aquest cas n'és una variant a la catalana i el farcit podreu intuir que pot variar segons la creativitat de cadascú. En aquesta ocasió, el farciment és un combinat de crema pastissera amb fruits del bosc que li donen aquest toc d'acidesa tant refrescant! Però no us enganyeu amb la frescor, són uns postres que atipen i molt! Us animeu a cuinar-los?


QUÈ NECESSITES?

  • 8 fulls de massa filo (quantitats per a 4 peces)
  • fruits vermells
  • 2 ous
  • 1/2 litre de llet
  • 100 gr de sucre
  • 4 cullerades de farina fina de blat (Maizena), aprox 80 gr
  • sucre en pols
  • 1 branca de canyella
  • pell d'una llimona
  • mantega 

COM ES PREPARA?

  1. En primer lloc cal preparar la crema pastissera (us enllaço a una recepta que tinc al meu blog). Hi ha varietat de receptes. En aquesta ocasió, vaig posar les quantitats següents extretes dels companys de la cuina de casa. Primer de tot vaig batre els ous, després vaig afegir el sucre i vaig ben barrejar amb la batedora. Després vaig afegir la farina i finalment vaig incorporar lentament la llet una mica tèbia. La barreja es posa en un cassó al foc i juntament amb la pell de llimona i la branca de canyella que hi afegim es cou durant uns 10 minuts a foc baix vigilant que no se'ns cremi i que la crema s'espesseixi el que convingui.
  2. Després ja es pot començar a preparar l'altre part que explico a continuació.
  3. Untar una primera làmina de massa filo amb la mantega tova (i amb l'ajuda d'un pinzell)
  4. Sobreposar-hi una segona fulla i repetir el procediment d'untar amb mantega.
  5. Farcir el cantó llarg de la massa filo amb 3-4 cullerades de crema pastissera (dibuixant una línia recta).
  6. Posar-hi al damunt algun tros de fruits vermells.
  7. Cobrir el farciment enrotllant alhora les dues làmines de massa filo ja farcides (com si fos un caneló).
  8. Cargolar el caneló.
  9. Cal coure durant 30 minuts a 200º (dalt-baix).
  10. Un cop cuit, retirar i cobrir amb una mica de sucre en pols i alguns fruits vermells.
  11. Cal repetir aquest procediment per a cadascuna de les peces que es vulguin preparar. En queda una ració molt generosa, per tant, decidiu la quantitat de fulls de massa filo que us calen en funció dels convidats que tingueu. 
BON PROFIT !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari: