divendres, 24 d’agost del 2018

Pastís de pastanaga amb un toc de nous (carrot cake)

@Lanuriac  Pastís de pastanaga i toc de nous (2018)
Els que em coneixeu sabeu que tinc certa debilitat per a la reposteria. M'agrada fer pastissos, compartir-los amb la família i amics i també assaborir-los. Per tant, un complet! Segueixo a blogaires, miro programes de cuina i fins i tot practico idiomes com l'anglès mirant-me a la Rachel Khoo. Fa uns dies va cuinar un espectacular Carrot Cake i se'm va fer una salivera que em vaig dir que aquest pastís l'havia de provar quan tingués una estona lliure. A més, a la meva filla gran li xifla la pastanaga, i vaig pensar que seria un pastís a provar per quan vinguin celebracions i aniversaris! Ara bé, tenir estones lliures per fer pastissos és complicat amb canalla, malgrat pots convertir-los en aliats i que t'ajudin una estona. Ells en gaudeixen i a tu t'agrada compartir aquesta afició amb ells. Ahir vaig tenir una estona lliure a la tarda, mentre queia un xàfec espectacular d'estiu, i vaig aprofitar de tirar endavant el meu propòsit! I aquí ho teniu, el resultat és espectacular i el més important: deliciós. De receptes de pastís de pastanaga n'hi ha centenars, i ahir em vaig basar sobretot en la de "bojos per la cuina". Si en teniu ocasió, us animo a provar-lo!

Què necessites?

Ingredients per a la base principal del pastís
  • 400 gr de pastanaga ratllada (si la ratlleu manualment us estalvieu un dia de gimnàs! Treballareu bíceps i tríceps!)
  • 100 gr de nous pelades i picades (no molt fines)
  • 200 gr de farina (jo he utilitzat la farina de blat)
  • 1 sobre de llevat (jo he utilitzat Royal però n'hi ha d'altres que també van bé) 
  • 4 ous
  • un pessic de sal
  • un pessic de nou moscada ratllada
  • ½ cullerada de postres de canyella mòlta
  • 300 g de sucre moreno
  • 180 gr d'oli (jo l'he utilitzat d'oliva però a moltes receptes anoten oli de gira-sol) 
  • mantega per untar el motlle

Ingredients per a la cobertura del pastís (opcional, si no voleu tant de greix us ho podeu estalviar)
  • 200 g de formatge cremós (jo he utilitzat Philadelphia)
  • 50 g de mantega pomada
  • 80 g de sucre moreno
  • un pelet de sucre de vainilla

Com fer-lo?

En primer lloc preparem la base. Utilitzem un motlle quadrat (però és opcional, també es podria utilitzar rodó o allargat tipus "plumbcake").

1. Barregem els ingredients sòlids següents: farina (tamisada), llevat, pessic de sal i nou moscada.
2. Afegim els ous prèviament batuts, l'oli, la canyella i el sucre. Ho barregem bé (si cal amb l'ajuda de la batedora) perquè no quedin grumolls.
3. Afegim els ingredients protagonistes: la pastanaga ja ratllada i les nous a trossos petits. Així quan mengem el pastís en trobarem més el gust.
4. Aboquem tota la massa resultant a dins del motlle que prèviament haurem ben untat amb mantega per ajudar a desammotllar. 

En segon lloc preparem la cobertura (com hem dit és opcional). Utilitzem un bol mitjà per barrejar-ho amb comoditat.

1. Barregem els ingredients següents: formatge cremós, mantega pomada, sucre morè i sucre de vainilla.
2. Amb l'ajuda de la batedora assegurem que no quedin gromolls.

@Lanuriac 2018 (pastís de pastanaga amb toc de nous)
Finalment, quan tenim la base refredada i desemmotllada, afegim la cobertura i fem els talls que ens convingui per a servir el plat. En aquesta ocasió he optat per fer els talls quadrats. És un pastís consistent (i un pèl greixós) i és una bona mesura per acompanyar un bon esmorzar, fer un final de dinar pompós o per acompanyar un te o un cafetó a mitja tarda.




2 comentaris:

  1. Núriaaa, saps q fa dies q tinc en ment fer el carrot cake? Ostres quina gràcia haver vist q fa poc q l'has fet! Em queda pendent. Una abraçada :)

    ResponElimina
  2. ens ha agradat molt! hem trobat a faltar la temperatura i temps ;)

    ResponElimina

Deixa el teu comentari: