divendres, 4 de gener del 2013

Tiramisú

Aquí teniu una de les meves primeres receptes de postres de l'època en què em vaig estrenar en la reposteria. Precisament no fa masses dies que algú va demanar-me que la publiqués, doncs aquí la teniu! La recepta me la va ensenyar una bona amiga, la Ondara, ja farà una bona pila d'anys. Avui he trobat l'estona i la ocasió idònea per tornar a cuinar el tiramisú, i així hem celebrat l'aniversari del meu pare.  

QUÈ necessites?

250 gr de formatge Mascarpone
5 ous
5 cullerades soperes de sucre
1 paquet de melindros
cacau amb pols
cafè
conyac o licor

COM fer-ho?

1. Separar el rovell de les clares. Muntar les clares a punt de neu.
2. Batre en un bol els rovells i barrejar-ho amb el sucre fins que quedi ben fi. Després, afegir el formatge a la  barreja del rovell i sucre.
3. Afegir a la pasta les clares a punt de neu.
4. Preparar el cafè i deixar-lo refredar en un plat. Barrejar-hi una mica de conyac o licor.
5. Sucar els melindros amb el cafè i conyac o licor. Si a algú no li agrada el cafè, sempre hi ha la opció de substituir-ho per llet o llet amb cacao.
6. En una plata, preparar una capa de melindros i al damunt, la pasta. Es poden fer dues capes de melindros i de pasta.
7. Per acabar, afegir cagarrines de xocolata o simplement, empolsinar amb una capa de cacau.

Cal deixar-ho reposar 3 o més hores a la nevera. I ja es pot servir.

I com sempre us dic, ja em direu què tal us queda. Apa doncs, bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari: