diumenge, 27 de juliol del 2014

Tiramisú

Tiramisú
La primera vegada que vaig fer aquest pastís va ser un 5 de setembre, per un aniversari de casament dels meus pares. Una meva amiga va ser qui me'l va ensenyar a fer. Recordo com tota orgullosa el vaig portar a casa i vaig veure la il·lusió d'uns pares satisfets amb la seva filla! Un moment bonic que recordo com si fós ahir. La veritat és que es tracta d'un pastís molt explotat, doncs a casa tinc forces fotografies en què apareix com a pastís d'aniversari per a diferents familiars. Agrada molt a tothom, és amorós i amb un gust excel·lent per a tots aquells que són amants del cafè! A mi se'm fa difícil tastar el tiramisú en l'entorn de l'hostaleria que superi el gust d'aquest! De fet, ja ho diuen que no hi ha res com fet a casa, i en aquesta ocasió, jo trobo que és així! Us animo a provar de cuinar-lo. És fàcil, prou ràpid i no s'ha de coure absolutament res! Només us cal nevera i una mica de paciència abans de menjar-lo!

QUÈ necessites?

  • 500 gr de Mascarpone
  • 3 ous
  • 3 cullerades soperes de sucre
  • 1 paquet de melindros (a Itàlia els coneixen com a savoiardi)
  • Cacau en pols
  • Cafè (2 cafeteres)
  • Conyac o licor

COM fer-lo?

  1. Per un cantó, muntar les clares a punt de neu.
  2. En un altre bol, barrejar els rovells amb el sucre fins que quedi ben fi. Us podeu ajudar amb la batedora. 
  3. Amb els rovells i el sucre, afegir-hi el formatge Mascarpone. Que quedi ben fi amb l'ajuda de la batedora.
  4. Afegir-hi la clara a punt de neu.
  5. En un plat, barrejar el cafè amb el conyac i sucar-hi un a un els melindros.
  6. En una base de pastís (una flamera rectangular pot anar bé), fer una capa de melindros i una capa de pasta. Cal repetir-ho una altra vegada.
  7. Finalment, al damunt, posar-hi cacau en pols i deixar-ho tapat a la nevera durant un mínim de 3 hores.
  8. Es serveix ben fred.

BON PROFIT !

2 comentaris:

Deixa el teu comentari: