diumenge, 10 de febrer del 2013

Coca de llardons/greixons

Com bé diu el refrany: "Per Dijous Llarder, botifarra menjaré"! I vet aquí que aquesta setmana m'he aventurat amb un postre típic del Pirineu català. Coincidint amb la lluna nova, celebrem el dijous llarder (una tradició que prové de l'Edat Mitjana!) i m'arriba la recepta d'una amiga periodista (Jocs de cuina). Després d'una bona salivera i intuïr que no serem afortunats de tastar la que ha fet, em dic que puc arramengar-me les mànigues i fer-la jo mateixa. Així doncs, amb els llardons com a protagonistes, tot seguit us explico com he fet aquesta coca de llardons. Un apunt: molt ràpid de fer: increïble!

QUÈ necessites?

Una làmina de pasta de full
100 grams de llardons
150 grams de sucre
Un grapat de pinyons
1/2 ou (de la resta, podeu fer-ne una truiteta)
Canyella en pols
Una mica d'anís

COM es fa?

  • Estendre la pasta de full. Si la pasta de full és rodona, amb un corró aplanar les vores per fer-la rectangular, ja que anirà més bé per fer les particions.
  • Amb un pinzell, pintar tota la cara amb anís i després espolvorejar la canyella (al gust del consumidor).
  • Dividir mentalment la pasta de full en 3 parts. La del mig (part A), la de l'esquerra (part B) i la de la dreta (part C).

Part A 

Repartim 50gr de llardons ben trossejats pel damunt de la pasta de full
Al damunt, repartim 50gr de sucre.
Doblegar la part B i cobrim la part A. Aplastar una mica la pasta amb el corró.  

Part B 

Pintar de nou aquesta part amb anís i espolvorejar la canyella.
Repartir 50gr de llardons i posteriorment, 50gr de sucre.
Doblegar la part C i cobrir la part B i A. Aplastar-la suaument amb el corró. 

Part C 

Pintar tota la pasta amb l'ou.
Repartir 50 gr més de sucre i al damunt, els pinyons.

  • Amb el forn prèviament calent (180-200º), coure la coca durant 25 minuts, tenint cura que no es torri massa a la part final de la cocció.

BON PROFIT!

1 comentari:

  1. Ohhhhh, m'encanta aquesta coca de llardons i m'encanta que la recepta t'hagi estat útil. A mi em va quedar boníssima i, pel que veig, em sembla que a tu també!!!

    ResponElimina

Deixa el teu comentari: