diumenge, 1 d’octubre del 2023

Tiramisú de noces d'or

Tiramisú (setembre 2023)
En aquest blog de cuina hi tinc dolços per parar un tren, però la recepta que va encetar el blog i la meva experiència religiosa amb la reposteria va ser aquesta. El tiramisú. Un postre exquisit i molt amorós. Una recepta que vaig heretar d'una gran amiga a qui encara avui li estic infinitament agraïda del seu gest. Fa 25 anys, em compartia recepta i em deixava un tros de la seva nevera per guardar-hi el secret que tenia preparat pels pares. Havíem de celebrar el 25è aniversari de casament dels meus pares i no podia mantenir un secret a la nevera de casa nostra. Així que hi va reposar durant 24 hores abans no l'anessim a recollir per dur-lo cap a destí. Vint-i-cinc anys després hem celebrat les seves noces d'or i els feia il·lusió que els fes aquest pastís. Per tant, a arremengar-se s'ha dit. Si fer feliç a les persones fos així de fàcil! Allò que és bo val la pena repetir-ho! Així que repetim postres per endolcir 'El so d'aquests 50 anys', aquesta vegada també acompanyat d'unes paraules per nodrir encara més aquesta celebració. La meva enhorabona, pares.
 




QUÈ necessites?

  • Foto: ingredients setembre 2023
    500 gr de Mascarpone
  • 5 ous
  • 5 cullerades soperes de sucre
  • 1 paquet de melindros (a Itàlia els coneixen com a savoiardi)
  • Cacau en pols
  • Cafè (2 cafeteres)
  • Conyac o licor (1 raig)

COM fer-lo?

  1. En primer lloc, muntar les clares a punt de neu. Afegir un punt de sal per muntar-les i molta paciència perquè quedin ben muntades.
  2. En un altre bol, barrejar els rovells amb el sucre fins que quedi ben fi (ha de doblar volum i emblanquir-se!). Us podeu ajudar amb la batedora. 
  3. Amb els rovells i el sucre, afegir-hi el formatge Mascarpone. Evitar els grumolls. 
  4. Afegir-hi la clara a punt de neu.
  5. En un plat, haurem barrejat el cafè amb el conyac (deixar refredar) i  hi sucarem lleugerament un a un els melindros. Eviteu banyar-los massa que no quedin massa molls!
  6. En una base de pastís (una flamera rectangular pot anar bé, com la de la fotografia), fer una capa de melindros i una capa de pasta. Cal repetir-ho una altra vegada.
  7. Finalment, al damunt, posar-hi cacau en pols i deixar-ho tapat a la nevera durant un mínim de 3 hores.
  8. Es serveix ben fred.

BON PROFIT !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari: