dimecres, 9 d’octubre del 2013

Bombons de xocolata

La veritat és que no puc comptar amb els dits de les mans les vegades que he arribat a comprar bombons al supermercat... Ho reconec... A casa procuro que sempre n'hi hagi alguna capsa de reserva que pot servir per acompanyar el cafè quan vénen convidats a casa o per regalar com a detall si som nosaltres els convidats. En tot cas, fins fa unes setmanes no se m'havia acudit cuinar bombons, però pel meu sant la meva mare em va regalar uns motlles per fer bombons i aquesta setmana vaig trobar la ocasió per estrenar-los, en el marc d'una primera sessió de "belly cooking" a casa nostra. És tant simple preparar aquests bombons, que segons com m'avergonyeix publicar la recepta, però ho he cregut necessari doncs el resultat és extraodinari! La presentació és espectacular i el gust més que bo! Aquesta vegada, els bombons els he fet força simples (xocolata i algun de farcit amb ametlles torrades o anous), però m'he promès que buscaré entre els blogaires gastronòmics qui ja n'ha fet, amb l'objectiu d'anar-los millorant i fer-los més sofisticats i gustosos (farcits, combinació de xocolates, ...). S'accepten suggeriments!


QUÈ necessites?

  • 250 gr de xocolata per fondre (tipus "Nestle Postres")
  • Farciment: ametlles trossejades i torrades; trossos d'anous, de pistatxo, de panses...
  • Motlles de silicona

COM fer-los?

  1. Trossejar la xocolata i posar-la a l'interior d'una carmanyola que es pugui tapar i posar-la al microones.
  2. Fondre la xocolata durant 2 minuts i mig al microones (jo utilitzo una carmanyola de vidre amb tapa hermètica).
  3. Abocar la xocolata a dins dels motlles de silicona amb una cullera de postres (també pot anar bé una xeringa). En el cas que es vulguin farcir, abocar una mica de xocolata,  després afegir-hi el farciment que es vulgui (aquest cop he posat trossos d'ametlles torrades o trossos d'anous) i acabar d'omplir.
  4. Sacsejar el motlle un cop omplert a fi que la xocolata quedi ben repartida i no quedin grumolls a la part superior. Es pot passar també una espàtula de silicona per deixar-ho ben anivellat.
  5. Deixar refredar la xocolata. Quan aquesta està a temperatura ambient, la podem posar a la nevera i que reposi unes hores (jo l'he preparat al vespre i l'he deixat reposar tota la nit).
  6. Desemotllar i posar els bombons damunt d'una plata per servir o a dins d'una capsa ben bonica per poder-los regalar.

 BON PROFIT !

3 comentaris:

  1. Núria, mataré dos ocells d'un sol tret! En primer lloc, vull felicitar-te pel blog. Ja tens un seguidor més! Però també vull aportar alguna idea per als bombons. Jo també tinc algun motlle de silicona i alguna vegada n'he fet de farcits amb una «ganache» de xocolata blanca amb fruita: tires la xocolata negra fosa al motlle i la reparteixes bé; l'aboques altra vegada al bol on l'hagis fos, de manera que al motlle només hi quedi una capa que recobreixi el fons i les parets; ho deixes assecar; ho farceixes amb la ganache sense arribar a dalt de tot; i tanques els bombons amb més xocolata negra. Queden bons!

    ResponElimina
  2. Òndia Oriol, aquest suggeriment me l'anoto! Nyam! Prometo fer feed-back un cop fets! Et confesso que m'ha sorprès, doncs això d'abocar i treure em recorda a fer "pastetes" ;-) però deuen quedar genial. Per cert, posats a suggerir, a on compres aquesta xocolata amb fruita que comentes?

    ResponElimina
  3. jo vaig ser de les afortunades en provar-los in situ. Felicitats Nuria!!!. Un petonet.

    ResponElimina

Deixa el teu comentari: